• Ból a tabletki przeciwbólwe

• service1

Czym jest ból? Każdy go zna, jedni bardziej inni mniej, nikt go specjalnie nie lubi ale czasem trzeba z nim spędzić jakiś czas. Co wtedy?  Musimy pamiętać, że ból to zawsze informacja – ciało próbuje nam coś przekazać! To najprostszy sposób, żeby się z nami porozumieć. Ból może nas informować o tym, że np. zgięcie do przodu w kręgosłupie lędźwiowym to nie najlepszy pomysł (pewnie coś złego dzieje się w tkankach i dalsze schylenie może spowodować większą kontuzję/uraz). To samo może tyczyć się innych części ciała (łokieć, kolano, bark). Moment, w którym pojawia się ból to informacja – dalej nie wykonuj tego ruchu – w związku z tym kiedy nie czujemy bólu wszystko jest w porządku. W sytuacji kiedy weźmiemy tabletki przeciwbólowe wszystkie informacje, które stara się nam przekazać nasz organizm wyrzucamy do kosza – co gorsza wykonujemy ruchy, na które wcześniej nie pozwolilibyśmy sobie co może spowodować zaostrzenie objawów i większe uszkodzenie tkanek! Dodatkowo badania potwierdzają, że branie dużej ilości leków przeciwzapalnych świeżo po urazie nie jest do końca dobre, ponieważ stan zapalny to naturalna reakcja organizmu na zaistniały problem – w ten sposób powstają nowe tkanki po urazie. Leki przeciwzapalne zmniejszają stan zapalny co powoduje w różnym stopniu zmniejszenie gojenia i to miejsce po urazie będzie słabsze (szansa na ponowny uraz/kontuzję). Pacjentom nawet z dużym bólem staramy się również pokazać pozycje ułożeniowe, w których dolegliwości się zmniejszają co pozwala na nie branie tabletek.

Przy małym stanie zapalnym leki pomogą na chwilę. Problem zostanie. Za jakiś czas trzeba będzie wziąć więcej tabletek (problem dalej nie rozwiązany) aż do czasu kiedy nie będą pomagać… A co na to narządy wewnętrzne (nerki, wątroba, żołądek)?