Praca siedząca – ból kręgosłupa

Ile godzin spędzasz w pracy przy biurku? A po pracy w aucie? A w domu przed komputerem albo telewizorem? Odczuwasz ból kręgosłupa? Ciągłe, powtarzające tego typu sytuacje bardzo mocno wpływają przeciążająco na Twój system mięśniowo-powięziowy. Przeciążenia statyczne są nieraz często gorsze od dynamicznych. Twój system mięśniowo-powięziowy bardzo potrzebuje aktywności, w pozycjach statycznych dochodzi do sklejeń w powięzi. Podczas długiej pozycji statycznej organizm wytwarza bardzo dużą ilość kolagenu i zmienia się konsystencja i struktura powięzi na bardziej sztywną. To w konsekwencji prowadzi do odczuwania sztywności a następnie do odczuwania bólu kręgosłupa.

Twój organizm dużo lepiej czuje się w ruchu. Mięśnie pracują, krew lepiej krąży po ciele, zmniejsza się też ryzyko chorób serca, chorób naczyniowych oraz osłabionej pracy narządów wewnętrznych.

Warto zatem zadbać o regularny ruch – lepiej żeby było go mniej a częściej. Po całym tygodniu siedzenia wyjście w góry w weekend na 6-8 godzin – po takiej wyprawie będzie jeszcze gorzej. Jeśli nie masz czasu w tygodniu na aktywność poza domem to dobrze by było przynajmniej trochę się porozciągać w domu. Szyja, ręce, klatka piersiowa, kręgosłup lędźwiowy, stawy biodrowe, uda oraz łydki. Już po paru razach zobaczysz różnicę! Twoje ciało będzie bardziej rozluźnione i mniej zmęczone po pracy! Jeżeli już musisz siedzieć bo tego wymaga Twoja praca to powinieneś(aś) wstawać co 45 minut i pochodzić poruszać zmienić pozycję naszego ciała porozciągać się.

Pamiętaj o ergonomii

Bardzo ważne dla ergonomii siedzenia jest pozycja naszego kręgosłupa lędźwiowego, który powinien być podparty poduszką lędźwiową. Działa to tylko gdy pośladki są dosunięte do oparcia krzesła. Głowa nie może być wysunięta poza oś kręgosłupa do przodu tylko cofnięta w tył a klatka piersiowa przysunięta do biurka. Pozwoli Ci to na pewno ograniczyć albo wyeliminować ból kręgosłupa.

Pamiętaj tez aby się nawadniać ponieważ woda umożliwia prawidłowe funkcjonowanie Twojego systemu powięziowego.

Obejrzyj film o powięzi, żeby dowiedzieć się jak siedzenie wpływa na Twój organizm i co możesz zmienić, żeby czuć się lepiej.

Jeśli zmiany te nie wystarczają pewnie potrzebujesz już terapii. Poczytaj o metodzie Manipulacji Powięzi oraz Metodzie G.D.S.