W czym możemy Ci pomóc?

Zgłoś się do nas jeśli występują u Ciebie poniższe dolegliwości:

• bóle przeciążeniowe
  • bóle kręgosłupa
  • bóle barków
  • bóle kolan
  • bóle stóp
  • bóle głowy (napięciowe, migrenowe)
  • urazy sportowe
  • stany po operacjach (kręgosłupa, kolan, bioder, barków, brzucha)
  • terapia blizn
  • dysfunkcje narządów wewnętrznych (czynnościowe)
  • tendinopatie
  • zaburzenia i problemy stawów skroniowo-żuchwowych
  • stany po operacjach liposukcji

Jak przygotować się do pierwszej wizyty?

Pierwsza wizyta jest wizytą konsultacyjną, podczas której przeprowadzamy wywiad, zapoznajemy się z dokumentacją medyczną (jeśli jest) oraz przeprowadzamy testy ruchowe i badanie manualne. Jeśli masz to zabierz ze sobą wyniki badań obrazowych (zdjęcie RTG, badanie tomografii komputerowej, rezonansu magnetycznego, USG lub inne). Przed wizytą postaraj przypomnieć sobie historię Twoich dolegliwości (od kiedy, jak się zaczęło, czy i jak ból zmieniał się w trakcie jego trwania, czy wcześniej miałeś(aś) inne lub podobne dolegliwości, które ruchy i czynności nasilają Twój problem a które go zmniejszają). Ponadto równie istotne jest aby przypomnieć sobie wcześniejsze bóle, urazy oraz większe choroby – mogą być one czasem pierwotną przyczyną obecnych dolegliwości – nawet jeśli są zlokalizowane daleko od obecnego miejsca bólu. W trakcie testów ruchowych i badania manualnego powinieneś(aś) być w bieliźnie, ponieważ tylko wtedy można określić stopień napięcia mięśni/powięzi w różnych częściach ciała oraz ocenić postawę ciała. Żeby było bardziej komfortowo dla Ciebie prosimy o zabranie własnego ręcznika.

Kiedy potrzebujesz terapii?

Koniecznie zwróć się do nas, jeśli:

• jeśli ból kręgosłupa czy innych stawów utrudnia Ci codzienne funkcjonowanie,
  • jeśli dotychczasowe leczenie nie przynosi rezultatów,
  • jeśli ból stawu (kolana, barku, kostki) nie pozwala Ci uprawiać Twojej ulubionej aktywności,
  • jeśli po operacji nie wracasz do pełnej sprawności,
  • jeśli cierpisz na bóle głowy, bolesne miesiączki, refluks, zespół jelita wrażliwego lub inne czynnościowe zaburzenia

Leczenie dysfunkcji narządów wewnętrznych w gabinecie fizjoterapeutycznym?

Brzmi zaskakująco. Okazuje się jednak, że dosyć często objawy, z którymi zmagają się pacjenci od lat (np. bóle brzucha, bolesne miesiączki itd.) mogą być leczone za pomocą pracy z powięzią. Kiedy badania laboratoryjne i obrazowe są w normie lub na jej granicy to najprawdopodobniej pacjent cierpi na zaburzenia czynnościowe. Manipulacja powięzi wg Luigi Stecco nastawiona jest na leczenie przyczyny a nie skutków. W podejściu powięziowym uznaje się wagę równowagi fizjologicznej całego systemu. Często niewielka liczba dobrze nacelowanych sesji pozwala rozwiązać problem, który ciągnął się latami.

Jakie są najczęstsze objawy związane z dysfunkcjami narządów wewnętrznych?

Najczęstsze objawy związane z dysfunkcjami narządów wewnętrznych to:

• wrażenie ściskania w klatce piersiowej,
  • tachykardia,
  • zapalenie żołądka i przełyku, zaparcia,
  • wzdęcia,
  • częste zapalenia pęcherza,
  • bolesne miesiączkowanie,
  • nietrzymanie moczu,
  • obrzęk,
  • bóle brzucha, podbrzusza,
  • uczucie chłodu/gorąca,
  • potrzeba częstszego oddawaniu moczu,
  • bóle głowy,
  • bóle krocza, genitaliów
  • bóle uszu
  • i wiele innych

Jakich metod fizjoterapeutycznych używamy?

Metody fizjoterapeutyczne, które używamy najczęściej w naszej pracy to Manipulacja Powięzi (wg Luigi Stecco) oraz Łańcuchy Mięśniowo i Stawowe G.D.S. Oprócz tego wykorzystujemy wiedzę z szeregu innych metod fizjoterapeutycznych takich jak terapia manualna czy terapia tkanek miękkich, których szkolenia odbyliśmy w trakcie wielu lat praktyki fizjoterapeutycznej.

Jak często odbywają się wizyty?

W większości sytuacji wizyty ustalamy raz na tydzień.

Jak mogę się umówić?

Najlepiej telefonicznie. Od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8:00 do 18:00, w piątki od 8:00 do 15:00.

Nie zawsze możemy odebrać – w razie pilnego kontaktu proszę napisać sms a na pewno oddzwonimy lub odpiszemy do Ciebie najszybciej jak będzie to możliwe. Nie pracujemy w weekendy.