• Dysfunkcje narządów wewnętrznych

• Leczenie dysfunkcji narządów wewnętrznych w gabinecie fizjoterapeutycznym? Brzmi zaskakująco. Okazuje się jednak, że dosyć często objawy, z którymi zmagają się pacjenci od lat (np. bóle brzucha, bolesne miesiączki itd.) mogą być leczone za pomocą pracy z powięzią. Kiedy w badaniach laboratoryjnych i obrazowych jest wszystko w porządku lub na granicy normy to najprawdopodobniej pacjent cierpi na zaburzenia czynnościowe.

Manipulacja powięzi wg Luigi Stecoo nastawiona jest na leczenie przyczyny a nie skutków. Podejście to różni się od medycyny klasycznej, w której, gdy dany narząd daje objawy, to tylko on poddawany jest badaniu. Gdy określony obszar układu mięśniowo-szkieletowego daje objawy, to sprawdza się tylko ten wyodrębniony rejon (często nawet go nie dotykając). W podejściu powięziowym uznaje się wagę równowagi fizjologicznej całego systemu. Bada się powiązania występujące na poziomie całego układu mięśniowo-szkieletowego jak i na poziomie całego układu trzewnego oraz powiązania pomiędzy tymi dwoma systemami - koryguje się przyczyny zaburzenia równowagi aby tym samym pozwolić całemu systemowi wrócić do jego fizjologicznej równowagi. Często niewielka liczba dobrze nacelowanych sesji pozwala rozwiązać problem, który ciągnął się latami.

Najczęstsze objawy związane z dysfunkcjami narządów wewnętrznych to:

• kłopoty z przełykaniem (dysfagia),
    • wrażenie ściskania w klatce piersiowej,
    • tachykardia,
    • zapalenie żołądka i przełyku, zaparcia,
    • wzdęcia,
    • częste zapalenia pęcherza,
    • bolesne miesiączkowanie,
    • nietrzymanie moczu,
    • obrzęk,
    • bóle brzucha, podbrzusza,
    • uczucie chłodu/gorąca,